Followers

23 February 2015

Dia Tahu

Unknown | 03:37 | 2Comments |


Dia tahu aku down.

Dia tahu aku penat.

Dia tahu aku lemah.

Dia tahu aku lelah.

Dia tahu betapa hancur luluh hati aku.

Dia tahu betapa tak bermaya aku nak terua melangkah.

Dia tahu.


Tapi Dia nak aku tahu, 67:13.

Al-mulk:13
"Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah. Sungguh,Dia Maha Mengetahui segala isi hati."


Nangis.

Arghh!!! Pedih. Hati ni sakit.

Allah tahu. Allah tahu. Allah tahu.

Di dunya ini tiada yang mudah,

Terkadang ombak badai datang melanda kehidupan kita,

Ada kalanya mehnah pula yang datang bertandang.

Yang dinamakan kehidupan,

Takkan pernah lengkap tanpa hadirnya ujian,

Ujian bukan tanda Allah benci,

Ujian bukan tanda Allah murka.

Sebaliknya,

Ujian tanda Allah sayang,

Tanda Allah rindu.

Ujian bukan melemahkan,

Tapi dengan ujianlah kita akan menjadi semakin kuat,

Lebih kuat dari apa yang kita sangkakan.

Tatkala ujian datang melanda,

Pesan pada diri,

Qowiy! Qowiy! Qowiy!

Di sebalik ujian ini pasti terselit kebahagiaan.

Dekatkan diri pada Allah,

Nescaya kau akan bahagia.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Copyright 2013 | ALL Right Reserved to Owner. Design With Love by Nurrul.